Sveriges körförbunds marknadsföringskurs


DET FINNS MÅNGA exempel på så kallad gerillamarknadsföring, alltså okonventionella metoder som oftast inte kostar något. Till exempel anordnade tidningen Feministiskt perspektiv en flashmob på Centralen den 8 mars. Folkoperan, som arbetat i många år med att ta det offentliga rummet i besittning, arbetade inför Forkladd Gud med ett antal EU-migranter - personer som sedan även var med på scen.

Men när fungerar gerillamarknadsföring? Och vilka andra kanaler är effektiva? Hur ska man tänka kring annonsering? Facebook? Och hur ska man välja kanaler om man bor pa en mindre ort?
Loredana kommer att ta upp dessa frågor och mycket annat och ge fler exempel på hur kören gör sina unika och mest effektiva kanalval.

-Jag ger exempel, men inget facit, utan framförallt struktur och metoder for att använda sin kreativitet och kunskap om målgrupperna.

-DET ÄR VIKTIGT att ha klart för sig vad man vill uppnå och vem man vill nå ut till. Är det PR, varumärkesbyggande eller vill man sälja biljetter till en konsert? Olika syften och olika målgrupper kräver helt olika insatser, betonar Loredana Jelmini.

Deltagarna får också göra en egen marknadsplan for sin nästa konsert på kursen.

Sveriges körförbunds marknadsföringskurs

Släpp loss marknadsföraren i dig!

Pa Sveriges Körförbunds kurs i marknadsföring hjälper kommunikationskonsulten Loredana Jelmini er att hitta era allra bästa och roligaste ideer och samtidigt använda ett smart arbetssätt.

– DET FINNS EN massa kunskap och erfarenhet ute i körerna som kan användas för att skapa kreativ och effektiv marknadsföring, säger Loredana Jelmini.
– Det som krävs är en strategi, ett strukturerat arbetssätt och att våga tänka utanför den berömda boxen.

Tid: 23/9 09.00-17.00, 24/9 09.00-14.00
Kostnad: 500 kr for medlemmar i Sveriges Körförbund, 750 for icke medlemmar.
Kursmaterial, mat och fika ingår.
Maximalt antal deltagare ar 35 stycken. Gärna 2 eller flera från respektive kör.

Vill du ha mer information, kontakta kansli@sverigeskorforbund.se.

For att anmäla dig till kursen går du in på körförbundets hemsida, www.sverigeskorforbund.se.

Datum/Tid:
23 Sep, 2017 - 24 Sep, 2017 - 09:00 - 17:00

Plats:

Kulturfyren, Stockholm

Laddar Karta...

Kategorier



DET FINNS MÅNGA exempel på så kallad gerillamarknadsföring, alltså okonventionella metoder som oftast inte kostar något. Till exempel anordnade tidningen Feministiskt perspektiv en flashmob på Centralen den 8 mars. Folkoperan, som arbetat i många år med att ta det offentliga rummet i besittning, arbetade inför Forkladd Gud med ett antal EU-migranter - personer som sedan även var med på scen.

Men när fungerar gerillamarknadsföring? Och vilka andra kanaler är effektiva? Hur ska man tänka kring annonsering? Facebook? Och hur ska man välja kanaler om man bor pa en mindre ort?
Loredana kommer att ta upp dessa frågor och mycket annat och ge fler exempel på hur kören gör sina unika och mest effektiva kanalval.

-Jag ger exempel, men inget facit, utan framförallt struktur och metoder for att använda sin kreativitet och kunskap om målgrupperna.

-DET ÄR VIKTIGT att ha klart för sig vad man vill uppnå och vem man vill nå ut till. Är det PR, varumärkesbyggande eller vill man sälja biljetter till en konsert? Olika syften och olika målgrupper kräver helt olika insatser, betonar Loredana Jelmini.

Deltagarna får också göra en egen marknadsplan for sin nästa konsert på kursen.
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone